HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
ثبت شرکت در ترکیه | قوانین 2024 | مراحل + هزینه ها و اقامت

ثبت شرکت در ترکیه | قوانین 2024 | مراحل + هزینه ها و اقامت

صفر تا صد ثبت شرکت در ترکیه ، مزایا معایب، شرایط ، مدارک ، هزینه ها و روش ثبت شرکت را به شما آموزش میدهیم همچنین روش اخذ اقامت از این طریق را نیز بیان کرده ایم. کلیک کنید.
مجموع بازدید : 116 زمان مطالعه : 16 دقیقه و 9 ثانیه

ثبت شرکت در ترکیه | قوانین 2024 | مراحل + هزینه ها و اقامت

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید قطعا به ثبت کردن شرکت در ترکیه فکر کرده اید وکلی سوال که دنبال جواب آن هستید و از  آن مهمتر یکسری نکات که شاید اصلابه ذهن شما نرسیده باشد.

 پس دراین مقاله ما از صفر تا صد ثبت شرکت در ترکیه ، اینکه چه مشاغلی باید شرکت ثبت کنند، شرایط ثبت شرکت برای اتباع خارجی به چه صورت است؟ اصلا شرکت در ترکیه ثبت کنیم یا نه؟ با مزایا و معایب آن آشنا می شوید . انواع شرکت ها ، مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ، هزینه آن و مدت زمانی که طول می کشد تا شرکت شما ثبت شود را فرا خواهید گرفت.

در ادامه مباحث مالیاتی شرکت ها رابررسی میکنیم ، و بهترین شهرها برای ثبت شرکت در ترکیه را به شما معرفی میکنیم ، در ادامه به شما توضیح میدیم که شرکت HBGROUP چطور میتواند به شما در تسریع بخشیدن فرآیند ثبت شرکت کمک کند و در انتهای مقاله سوالات متداول و پر تکرار مخاطبین را خواهید دید. پس همراه ما باشید.

ثبت شرکت در ترکیه

چرا درترکیه ثبت شرکت کنیم؟

اجازه دهید اینطور شروع کنیم که اگر مردد هستید که ثبت شرکت درترکیه برای شما مناسب است یا نه به این سوال پاسخ دهیم تا با رغبت بیشتری بتوانیدبه ادامه مراحل ثبت شرکت بپردازید .

مهمترین موردی که باید به آن توجه کنید کنید این است با توجه به اینکه در تحریم های شدید اقتصادی قرار دارد و ارتباط مالی با کشورهای دیگر برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی به راحتی امکان پذیر نیست یکی از راههای دور زدن این تحریم ها ثبت کردن شرکت در ترکیه است که به کمک آن بتوان از این تحریم ها عبور کرد.

حال سوال این است که چرا ترکیه ؟ چرا ثبت شرکت در امارات و دبی انجام نشود؟ البته که ما ثبت شرکت در امارات را رد نمیکنیم اما ترکیه سوای مبحث نزدیکی به ایران دو ویژگی خوب دارد. اولا ترکیه یک کشور اروپایی محسوب می شود و دوم اینکه قوانین آن و شرایط ثبت شرکت در آن بسیار شبیه ایران است و بطور کلی رفع کردن مشکلات و دورزدن تحریم ها به واسطه روابط نزدیک ایران و ترکیه در ترکیه به مراتب راحتتر از امارات می باشد.

یکی دیگر از مواردی که باعث میشود فرد یا شرکتی تصمیم به ثبت شرکت در ترکیه بگیرید این است که برخی از کسب و کارها به واسطه قوانین حاکم در کشور شرایط رشد و درآمد زایی بیشتر را ندارند و یا با یکسری محدودیت های دینی روبرو هستند که این مشکل میتواند با ثبت شرکت و انتقال آن کسب و کار به ترکیه مرتفع گردد.

همچنین برخی از کسب و کارها مخصوصا کسب و کارهای استارتاپی گاها به دلایل بسیار زیادی مثل عدم ارتباط با کشورهای دیگر و رشد توسعه کسب و کارشنان ترجیح می دهند آن را به کشور دیگری منتقل نماییند. و چه بسا خیلی از افراد از این طریق پس از طی شدن مراحل دنبال اقامت و یا شهروندی کشور ترکیه نیز می باشند .

و در برخی موارد ممکن است شما سرمایه ای را دارید و سبک و شرایط زندگی در ایران برایتان سخت شده باشد و قصد داریدبه یک کشور همسایه که آرامش بیشتری را در آن احساس میکنید می توانید داشته باشید مهاجرت کرده و با ثبت شرکت بیزنسی را برای خودتان در آن کشور رقم بزنید . دلایل شما هر چیزی که هست ترکیه می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد که در ادامه مزایا و معایب آن را بررسی خواهیم کرد.

 

وضیعت اقتصاد در کشور ترکیه

خب قبل از اینکه تصمیم بگیرید در کشور ترکیه ثبت شرکت و سرمایه گذاری کنید ، لازم است کمی در رابطه با شرایط اقتصادی کشور ترکیه بدانید. اقتصاد در 15 سال گذشته رشد ثابتی را تجربه کرده و اقتصاد کلان سالم، سیاست های پولی و مالی محتاطانه و اصلاحات ساختاری آن در این بازه زمانی منجر به رشد و افزایش اعتماد به اقتصاد ترکیه گردیده است.

بر اساس گزارش سازمان اطلاعاتی امریکا ، ترکیه در دسته کشورهای توسعه یافته و رتبه 20 کشورهای صنعتی را دارد. اما لازم است برای کسانی که دنبال آمار و اعداد و ارقام هم هستند کمی اطلاعات در اختیار بگذاریم.

اقتصاد ترکیه رتبه 17 اقتصاد بزرگ جهان در تولید ناخالص داخلی در سال 2023 را داراست.

ترکیه در سال 2023 بعنوان یازدهمین کشور بزرگ جهان و پنجمین کشور اروپا از نظر PPP(قدرت خرید ) شناخته شد.

ترکیه چهارمین مقصد پر بازدید جهان است که دارای بیش از 1500 مرکز تحقیق و توسعه در جهان است که توسط شرکت های چند ملیتی تاسیس شده اند.

مزیت ثبت شرکت در ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

ثبت کردن شرکت در ترکیه دارای مزیت هایی است که برایتان شرح می دهیم ولی یکی از مزیت های برجسته آن مخصوصا برای ایرانیان وجود تسهیلات ویژه برای شرکت های خارجی در ترکیه می باشد که در اختیار سرمایه گذاران و اتباع خارجی مخصوصا ایرانیان قرار میگیرد.

·         مجوز فعالیت تجاری نامحدود

·         رشد و پیشرفت

·         مالیات مناسب تر نسب به اروپا و آمریکا

·         هزینه های کمتر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی

·         اخذ اقامت ترکیه | ابتدا اقامت یکساله میگیرید و بعد از 5 سال اقامت دائم میگیرید

·         حساب بانکی بین المللی | داشتن دبیت کارت و کردیت کارت پس از ثبت شرکت

·         فاصله جغرافیایی نزدیک به ایران

·         داشتن سرویس های بین المللی بدون محدودید و تحریم

معایب ثبت شرکت در ترکیه

معایب ثبت شرکت در ترکیه

وقتی صحبت از مزایا می کنیم قطعا باید معایب و ایرادات آن را نیز بررسی کنیم تا بتوانیم شمارا برای انتخابی درست یاری بهتری نماییم . البته همه موارد اشاره شده در زیر در واقع معایب به حساب نمی آیند وشاید سختی گزینه مناسب تری باشد چون معایبی مثل آموختن زبان کمک به بهبود روند کسب و کار شما خواهد کرد. پس همه راصرفا به پای معایب نزنید ولی ناگزیر در این بخش گنجانده می شدند.

·         وجود مالیات بر درآمد بری شرکت های ترکیه در حالی که در دبی این مبلغ صفر است

·         شرایط دشوار اخذ اقامت با ثبت شرکت در ترکیه | در صورتی که فقط قصد اخذ اقامت ترکیه را دارید این مقاله را مطالعه نمایید چون روش های بهتری نسبت به ثبت شرکت و اخذ اقامت ترکیه وجود دارد.

·         بالا بودن نرخ فساد در ترکیه

·         نیاز به آموختن زبان ترکی بدیل آنکه مردم ترکیه تسلط خوبی بر زبان انگلیسی ندارند.

·         پیگیری سخت و طولانی مراجع قضایی در صورت بروز مشکل

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

قوانین ثبت شرکت در ترکیه برای اتباع خارجی | 2024

در گذشته اگر شما قصد ثبت شرکت در ترکیه را داشتید می بایست حتما یکی از شرکای شما شهروند ترک می بود اما در قانون جدید این محدودیت برداشته شده است و شما میتوانید مالکیت تمام آن را در اختیار خود داشته باشید.

اخذ مجوز برای سرمایه گذاری و شروع کار از اصلی ترین قوانین ثبت شرکت در ترکیه می باشد که باید توسط یک وکیل قسم خورده ترک انجام گیرد. که شرکت HBGROUP در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. پس از اتمام فرایند 2 الی 3 روز از ثبت شرکت خود میتوانید نسبت به دریافت پروانه فعالیت که لهواسی نامیده می شود اقدام کنید.

سپس ارزیابی زیست محیطی ، مکان شرکت با توجه به نوع کسب و کار شما توسط بازرسین دولتی انجام می شود و مجوز شما صادر می گردد.

ثبت شرکت در دفاتر اسناد رسمی و اتاق تجارت ترکیه انجام می شود.

ارزش هر سهم نمی تواند از 25 لیر کمتر باشد.

در صورتی که تعداد سهامداران از 20 نفر بیشتر باشند باید یک بازرس قانونی انتخاب شود.

هر نوع تغییر و انتقال سهام باید در دفترخانه ها و به تایید ¾ اعضا رسیده باشد.

بعنوان مدیر شرکت باید در ازای استخدام هر یک نفر نیروی غیر ترک 5 شهروند ترک را استخدام کرده و بیمه آن ها را پرداخت نمایید.

قرار داد کارمندان باید حداقل برای یکسال تنظیم شود.

دوره آزمایشی حداکثر دو ماه بوده و اگر کارمند و یا کارفرما از کار راضی نبودند بدون هیچگونه مشکلی می توانند قطع همکاری نماییند.

سهامداران می توانند از تبعه خارجی یا ترک باشند همچنین می توانند شخص حقیقی و یا حقوقی باشند.

 

چه مشاغلی در ترکیه به ثبت شرکت نیاز دارند؟

در ترکیه و بر اساس قانون آن شما اقدام به راه اندازی هر تجارت و کسب و کاری بکنید باید یک شرکت ثبت کنید حتی برای مشاغلی مثل کافه ، رستوران ، آرایشگاه ، خیاطی و .... همه اینها نیازمند ثبت شرکت در ترکیه می باشند.

 

انواع ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه هم مثل ایران دارای انواع مختلف شرکت قابل ثبت در ترکیه می باشد.

شرکت شخصی در ترکیه

البته برای مشاغل کوچک شما می توانید شرکت شخصی ثبت کنید و تنها شماره مالیاتی توسط اداره مالیات برایتان صادر می شود. این نوع شرکت ها در اتاق تجارت استانبول ثبت نمی شود و شما دارای اساسنامه و ... نیستید. در واقع این امر برای رصد کردن و تخصیص کد مالیاتی به آن کسب و کار است وگرنه عملا بعنوان یک شرکت شناخته نمی شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

در این نوع شرکت ها بصورت مسئولیت محدود تاسیس می شوند شرکت باید با حداقل یک نفر و حداکثر 50 نفر تاسیس شود. سهم هر سهامدار از سود و زیان شرکت به میزان سهم فرد حقیقی و یا حقوقی بستگی دارد و در صورتی که شرکت ورشکسته هم شود طلبکار به اندازه سهام هر فرد می تواند مطالبه کند و نه بیشتر . مدیران این شرکت های میتوانند از شهروندان ترکیه ، اتباع خارجی ، و حتی طبق اساسنامه شرکت از افرادی غیر از سهامداران باشند. 

ثبت شرکت سهامی در ترکیه

در ترکیه دو نوع شرکت سهامی وجود دارد یکی شرکت هایی که کمتر از 250 نفر سرمایه گذار دارد که شرکت های سهامی خاص نامیده می شوند و همچنین شرکت هایی که بیش از 250 نفر سهامدار یا سرمایه گذار داشته باشند  شرکت های سهامی عام نام می گیرند.ارزش سهم ها در این نوع شرکت ها یکسان است و هر سرمایه گذار می تواند به هر اندازه ای که تمایل دارد سهم خریداری کند و سود و زیان هر سهامدار به میزان  همین سهم ها محاسبه می شود. بر اساس قانون ترکیه باید در مجمع عمومی این شرکت ها نمایندگانی از وزرات بازرگانی ترکیه حضور داشته باشند.

ثبت شرکت مناطق آزاد ترکیه

این نوع شرکت صرفا مخصوص افرادی می باشد که کالایی را جهت تولید دارند و یک فعالیت صنعتی محسوب می شوند. در صورتی که شرایط فوق را دارید دولت ترکیه مناطقی را به شما معرفی میکند که می توانید با قیمت مناسب اقدام به خرید زمین و با تسهیلاتی مناسب از طرف دولت ترکیه دست به ساخت سوله بزنید و برای استخدام کارمند و کارگر نیز تسهیلات استثنایی ، بیمه و معافیت مالیاتی را به شما اعطا می کند. 

ثبت شرکت تضامنی در ترکیه

در شرکت هایی که بصورت تضامنی تاسیس می شوند همانطور که از اسم آنها مشخص است در صورتی که شرکت بدهی و قروض داشته باشد هر کدام از شرکا موظف و مسئول به پرداخت آن حتی در صورتی که آن بدهی بیشتر از ارزش شرکت باشد هستند. 

ثبت شرکت مختلط در ترکیه

در شرکت های مختلط یک یا چند نفر از سهامداران بجز اشخاص حقیقی متحمل بدهی های شرکت می باشند و باقی سهامداران صرفا به میزان سرمایه اولیه خود مسئول هستند. 

ثبت موسسات مالی ( صرافی ) در ترکیه

این نوع از شرکت جزو شرکت های سهامی می باشند فقط یک تفاوتی که دارند قبل از ثبت شرکت باید مجوزهایی را از مراکز مربوطه دریافت نماییند.

شرایط کار در استانبول

شرایط ثبت شرکت در ترکیه

قوانین ثبت شرکت در ترکیه شبیه قوانین ایران است و برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز نیست حتما اقامت این کشور را داشته باشید و متوانید کارهای ثبت شرکت را در ایران نیز انجام دهید. دولت ترکیه در سال های اخیر تلاش کرده تا تشریفات اداری راه اندازی یک تجارت  را به حداقل برساند ، بهمین منظور کلیه اسناد به دفاتر استان مربوطه ارسال می شود  و پس از تاییده با ارائه مدارک و پرداخت هزینه های لازم در عرض چند روز صاحب یک شرکت می شوید. در زیر حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس انواع شرکت ها را خواهید خواند.

·         مسئولیت محدود : 10 هزار لیر

·         سهامی خاص : 50 هزار لیر

·         سهامی عام : 100 هزار لیر

ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

شرایط ثبت شرکت در  مناطق آزاد ترکیه

ثبت شرکت در مناطق آزاد شرایط متفاوت تری دارد که به آن اشاره خواهیم کرد . ایرانیان نیز می توانند در مناطق آزاد ثبت شرکت کنند بشرطی که موضوع ثبت شرکت آنها یکی از موارد زیر باشد.

·         تولید

·         خرید و یا فروش

·         انبار داری

·         مونتاژ قطعات

·         تعمیر و نگهداری

·         انجام بانکداری و ثبت بیمه

برای ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه باید سرمایه 2 میلیون لیر به بالا و همچنین بیزنس پلن یا همان طرح کسب و کار داشته باشید. هزینه های ثبتی شرکت در مناطق آزاد ترکیه نیز بالاتر از هزینه های شرکت در سایر مناطق است اما مزیت های متفاوت تری را نیز دارد .

معافیت مالیاتی

شرکت هایی که در مناطق آزاد ترکیه ثبت می شوند از پرداخت مالیات معاف هستند و در صورتی که صادرات و واردات انجام می دهید از پرداخت ارزش افزوده و تعرفه گمرکی معاف می شوید.

انتقال نقدینگی وسرمایه به کشور دیگر

بدون دردسر و آسان می توانید درامد حاصله را به هر کشوری به غیر از خاک ترکیه منتقل کنید.

امکان استقرار طولانی مدت

واحد های آماده به مدت 10 سال برای فعالیت های تجاری و 20 سال برای فعالیت های تولیدی اجاره داده می شوند و شما نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

هزینه های ثبت شرکت در ترکیه

هزینه های ثبت شرکت در ترکیه

هزینه های ابتدائی ثبت شرکت

·         سرمایه اولیه برای ثبت شرکت

·         ترجمه پاسپورت در دفاتر اسناد

·         هزینه دفاتر رسمی و پلمپ آنها در اداره دارایی

·         هزینه حق امضا ، وکالت نامه و هزینه مترجم

·         هزینه سرمایه مورد نیاز تاسیس

هزینه مالیات ثبت شرکت در ترکیه 

·         مالیات VAT

·         مالیات معاملاتی بانکی و بیمه

·         تمبر مالیاتی

هزینه های جاری اداره شرکت در ترکیه

·         تعیین حقوق برای کارمندان

·         هزینه اجاره دفتر شرکت

·         هزینه انرژی

·         مالیات بر درامد شرکت 22% سود خالص

·         معالیت بر اجاره دفتر شرکت 23 %

·         و هزینه های جاری دیگر ...

مدارک ثبت شرکت در ترکیه

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت درترکیه

     مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عبارتند از :

·         اصل پاسپورت شرکا با حداقل اعتبار 6 ماهه

·         دو قطعه عکس  3*4 رنگی با زمینه روشن

·         چند نام انتخابی مناسب برای شرکت

·         زمینه فعالیت شرکت در ترکیه | اساسنامه

·         تعیین درصد هر یک از شرکای شرکت

·         تعیین مدیر شرکت

·         تعیین آدرس دفتر شرکت

·         شماره مالیاتی دریافتی از اداره مالیات

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه کمی زیاد است اما کارشناسان مجموعه HBGROUP می توانند تمامی این مراحل را خیلی سریع برایتان انجام دهند شما میتوانید از مشاوره رایگان متخصصین HBGROUP  در این خصوص استفاده کنید.

·         مشخص کردن محل شرکت

·         تنظیم اساسنامه شرکت

·         دریافت فرم های ثبت شرکت در ترکیه

·         گرفتن شماره مالیاتی از اداره دارایی ترکیه

·         گرفتن تاییده اساسنامه شرکت از دفتر خانه های رسمی ترکیه

·         ثبت شرکت در اتاق بازرگانی ترکیه

·         چاپ روزنامه رسمی

·         گرفتن تاییده وکالت نامه و نمونه امضا از دفاتر اسناد رسمی ترکیه

·         تنظیم فرم اداره دارایی

·         مراجعه به اداره دارایی و تحویل فرم بند قبل برای بررسی و تایید آدرس شرکت

·         حضور بازرسین بر آدرس اعلامی شما بعنوان آدرس دفتر و تایید آن

·         گرفتنن شماره مالیاتی شرکت بعد از تایید و بررسی نهایی

·         گرفتن کارت بازرگانی

·         تصدیق دفاتر حسابداری

·         افتتاح حساب بانکی برای شرکت

·         معرفی کردن یک مشاور مالی رسمی

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مدت زمان ثبت شرکت در ترکیه 

مدت زمان ثبت شدن شرکت به عوامل مختلفی از جمله کامل بودن مدارک شما جهت ثبت شرکت ، و اینکه چقدر توانایی دارید و با فرآیند کار آشنا هستید بستگی دارد همینطور به اینکه در چه روزی اقدام به ثبت شرکت می کنید نیز بستگی دارد ، اول هفته وسط هفته مدت زمان آن را متغیر می کند. ولی بطور کلی بین 4 تا 8 روز فرایند ثبت شرکت به طول خواهد انجامید . نکته ای که بسیار حائز اهمیت است داشتن دانش قانونی انجام کار است. بهمین منظور پیشنهاد میکنیم حتما همین الان از طریق چت آنلاین یا شماره تماس های درج شده در سایت با متخصصین HBGROUP  که بیش از 12 سال سابقه در زمینه ثبت شرکت در ترکیه را دارند بصورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

دفتر تهران : 00982191693001   دفتر استانبول : 00902128032400

 

مالیات شرکت ها در ترکیه

وقتی شرکت خود را در ترکیه ثبت کردید نوبت تنظیم دوره های مالیاتی است. این دوره میتواند یک ماه ، و یا سه ماهه باشد.  برای پرداخت مالیات باید حسابدار شرکت فاکتورهای مخارج و درآمد شما را بررسی کند پس از بررسی آن سود خالص شرکت مشخص شود و بین 20 تا 25 درصد از سود خالص شما باید مالیات پرداخت شود. پس در نظر داشته باشید نیازی بر پرداخت مالیات برای هر مبلغی که وارد حساب می شود نیست.  

علاوه بر ان پرداخت استوپاژ ( مالیات بر اجاره دفتر ) جزو مالیات های اجباری می باشد که هر سه ماه یکبار باید به اداره مالیات پرداخت نمایید.

ثبت دامنه tr برای شرکت در ترکیه

اخذا دامنه .tr برای سایت شرکت ثبت شده در ترکیه

وقتی شما شرکت خود را در ترکیه به ثبت رساندید می توانید از دولت ترکیه یک دامنه .tr برای وبسایت شرکت خود دریافت کنید و هیچ مشکل و فرایند سختی را برای اینکار نخواهید داشت.

 

بهترین شهرها برای ثبت شرکت در ترکیه

برای اینکه بتوانیم به شما بهترین شهرهای ترکیه را معرفی کنیم باید به دو نکته توجه کنیم ، وجود زیر ساخت های لازم و دوم نوع کسب و کار شما که ما 5 تا از بهترین شهرهای ترکیه را برای ثبت شرکت به شما معرفی میکنیم .

ثبت شرکت در استانبول

قطعا در راس همه شهرهای ترکیه استانبول قرار دارد آنهم بخاطر اینکه قطب اقتصادی ترکیه است ، یک شهر اروپایی آسیایی است و محل ارتباط قاره آسیا با اروپای می باشد. بسیاری از شرکت های خارجی در این شهر دفتر دارند  برای تاسیس هر نوع شرکتی مخصوصا شرکت های بزرگ و استارتاپی با اختلاف مناسب است.

ثبت شرکت در آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و بیشتر مرکز فعالیت های سیاسی و اداری آن بحساب می آید . دارای اقتصاد پویا و قوی می باشد و در بخش های تولیدی ، خدماتی و فعالیت های اقتصادی در کنار استانبول می تواند گزینه مناسبی باشد.

ثبت شرکت در ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ استانبول است که یک مرکز مهم اقتصادی محسوب می شود. در رابطه با صنعت گردشگری بسیار پر رونق است و میتواند یکی دیگر از گزینه های مناسب باشد.

ثبت شرکت در آنتالیا

آنتالیا هم بواسطه داشتن سواحل زیبا و مکان های تاریخی و تفریحی زیاد یکی دیگر از قطب های گردشگری ترکیه به حساب می آید ، شرکت های در زمینه گردشگری و املاک و مستغلات بعد از استانبول می تواند گزینه مناسبی برای این شهر باشد.

ثبت شرکت در بورسا

شهر بورسا که شاید کمتر از بقیه اسم آن را شنیده باشید در نزدیکی شهر استانبول است و در صنعت خودروسازی و صنایع نساجی و غذایی بسیار معروف و مشهور است . این شهر بدلیل داشتن این زیر ساخت های قوی ، نیروی کار ماهر و زیر ساخت های تجاری نیز می تواند گزینه مناسبی برای ثبت شرکت در این حوزه ها باشد.

 

اخذ شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت درترکیه

باید این موضوع را بدانید که ثبت شرکت در ترکیه منجر به دریافت اقامت نمی شود و در ابتدا برای مدیر عامل و خانواده او یک اقامت کوتاه یک ساله داده می شود. موارد زیادی از جمله سرمایه شرکت ، سابقه شرکت ، داشتن پلن درامدی مشخص و ... در میزان اقامت تاثیر گذار است.  البته که این روش یک روش پر هزینه برای دریافت اقامت است و در نهایت می تواند منجر به شهروندی شود اما اگر هدف شما از تاسیس شرکت دریافت اقامت ترکیه است حتما با کارشناسان HBGROUP در ارتباط باشید تا با هزینه کمتر و روش های سریعتر و بهتر این فرایند را برایتان انجام دهند .

 اما برای دریافت اقامت ترکیه ، پس از آنکه شرکت خود را ثبت کردید کافیست بتوانید 5 سال بطور مداوم در این کشور زندگی کنید و یکی از شرایط زیر را در این مدت برای خود فراهم نمایید تا در پروسه دریافت شهروندی ترکیه قرار بگیرید .

حداقل 500 هزار دلار آمریکا در ترکیه سرمایه گذاری کنید .

برای حداقل 50 نفر اشتغال ایجاد کنید.

املاک غیر منقول به ارزش بیش از 400 هزار دلار امریکا خریداری کنید

حداقل 500 هزار دلار آمریکا به مدت 3 سال در یکی از بانک های ترکیه سپرده گذاری کنید.

حداقل 500 هزار دلار اوراق قرضه دولتی خریداری کنید و به مدت 3 سال آنها را نفروشید.

اخذ شهروندی ترکیه

وکیل ثبت شرکت در ترکیه

ما سعی کردیم تمامی مواردی را که در این مقاله نیاز است در رابطه با ثبت شرکت در ترکیه بدانید را برایتان بازگو کنیم ، اگر دقت کرده باشید در بخش قوانین ثبت شرکت در ترکیه به شما گفتیم که اخذ مجوز ها باید توسط یک وکیل ترک قسم خورده انجام پذیرد. لذا داشتن دانش فنی کافی ، اطلاع داشتن از آخرین تغییرات و فرایند ثبت و راه اندازی کسب وکار چیزی است که شاید در تخصص شما نباشد ، لذا به شما توصیه میکنیم که قبل از اقدام به ثبت شرکت حتما از مشاوره رایگان با کارشناسان تیم HBGROUP که بیش از 12 سال سابقه انجام این فعالیت ها در استانبول را دارند استفاده کنید.

وکیل ثبت شرکت در ترکیه